loading...

طراحی سایت و سئو با شاد وب

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر ثبت شده، پلتفرم ویدیویی پیشرو در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از آن برای بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند.

بازدید : 141
شنبه 20 فروردين 1401 زمان : 15:27

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر ثبت شده، پلتفرم ویدیویی پیشرو در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از آن برای بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند. و برخی حتی ممکن است مطالب را برای اطلاعات آموزشی یا مفید بررسی کنند. اما می تواند یک منبع درآمد نیز باشد. سازندگان محتوا، اینفلوئنسرها و کسب و کارها هر روز درآمد زیادی در YouTube به دست می آورند. اما مقدار دقیق بسته به عوامل مختلف متفاوت است. در اینجا برای کسانی که علاقه مند به راه اندازی کانال یوتیوب هستند توضیح داده شده است.

هنوز در این دنیا افراد بدبین زیادی وجود دارند که باور ندارند اینترنت می تواند پول در بیاورد. در واقع، داستان های موفقیت زیادی از افرادی وجود دارد که ثروت خود را از طریق اینترنت به دست آورده اند. یوتیوب یکی از تنها راه ها برای ایجاد مخاطب آنلاین است و اگر خوش شانس باشید، می توانید یک میلیونر اینترنتی شوید. در این مقاله یک ماشین حساب قرار داده ایم. به سادگی میزان درآمد YouTube را با آن محاسبه کنید. پس از محاسبه درآمد YouTube، مطمئناً از میزان پرداختی YouTube شگفت زده خواهید شد. میتوایندبا طراحی سایت مشابه آپارات در درآمدزایی سایرین سهیم باشید. یا میتوانید با طراحی سایت فیلم و سریال به سودی که میخوهید برسید.

در زیر راهنمای درآمد واقعی یوتیوبرها است


گوگل 68 درصد از درآمد AdSense شما را پرداخت می کند، بنابراین به ازای هر 100 دلاری که یک تبلیغ کننده می پردازد، گوگل 68 دلار به ناشر می پردازد.
هزینه های واقعی که یک تبلیغ کننده می پردازد متفاوت است، معمولا بین 0.10 تا 0.30 دلار در هر بازدید، اما به طور متوسط 0.18 دلار در هر بازدید.
به طور متوسط، یک کانال یوتیوب می تواند به ازای هر 1000 تبلیغ مشاهده شده 18 دلار دریافت کند. این معادل 3 تا 5 دلار به ازای هر 1000 بازدید ویدیو است.
در این مقاله نحوه کسب درآمد از یوتیوب را توضیح داده ایم. با این حال، چقدر درآمد دارند؟ خوب، در اینجا یک تخمین‌گر درآمد YouTube وجود دارد که می‌توانید آن را بررسی کنید - ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید دقیقاً چقدر YouTubers درآمد دارند.

همانطور که می دانید یوتیوب یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین شبکه های اجتماعی است که به کاربران خود امکان درآمدزایی را داده است. اما می توان گفت هنوز افراد زیادی هستند که با وجود پتانسیل تولید محتوا برای این رسانه و کسب درآمد از آن، تصور روشنی از درآمدی که می توانند از آن کسب کنند ندارند.

اکثر مردم یوتیوب را اتلاف وقت برای تماشای موزیک ویدیوها یا جدیدترین موزیک ویدیوها می دانند. برای دیگران، این مکانی برای آپلود و اشتراک‌گذاری ویدیوها از کنسرت‌ها، رویدادهای خبری، یا حتی رویدادهای خانوادگی با دوستان آنلاین است. اما گروه کوچکتری از مردم کسانی هستند که یوتیوب را به عنوان بخش کلیدی استراتژی کسب درآمد آنلاین خود می بینند.

کسب درآمد از یوتیوب آسان است، اما کسب درآمد زیاد در این پلتفرم می تواند چالش برانگیز باشد. در پایان این مقاله صفر تا صد روش محاسبه درآمد یوتیوب و میانگین درآمدزایی را ارائه می دهیم.

مراحل اولیه کسب درآمد در یوتیوب
قبل از اینکه در مورد نحوه محاسبه درآمد YouTube صحبت کنیم، بیایید نگاهی به مراحل اولیه ای که برای شروع کسب درآمد در YouTube باید بردارید، بیاندازیم.

1- AdSense for YouTube را فعال کنید
اولین قدم بعد از ایجاد اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد، فعال کردن قابلیت کسب درآمد با اکانت است. برای فعال کردن این ویژگی، باید با راهنمای تبلیغات YouTube موافقت کنید یا شبکه تبلیغاتی AdSense را فعال کنید. شبکه تبلیغاتی AdSense یک محصول گوگل است که می توانید با قرار دادن تبلیغات در محتوای خود درآمد کسب کنید. بنابراین برای کسب درآمد از یوتیوب باید یک حساب Adsense داشته باشید.

توجه: اگرچه دسترسی به برخی از ویژگی های گوگل در کشور ما جریمه هایی در نظر گرفته شده است، اما هنوز راه هایی برای فعال سازی حساب Adsense و کسب درآمد در یوتیوب برای یوتیوب داران در ایران وجود دارد.

2- فیلم را دانلود کنید
قدم بعدی برای کسب درآمد از یوتیوب این است که یک ویدیو را در حساب YouTube خود آپلود کنید. لازم به ذکر است که ویدیوهایی که به عنوان محتوای کانال خود آپلود خواهید کرد در برنامه هایی مانند Adobe Premiere یا iMovie قابل ویرایش هستند. همچنین می توانید نسخه خام ویدیو را دانلود کرده و از ویرایشگر یوتیوب خود برای ویرایش آن استفاده کنید.

3- از AdSense درآمد دریافت کنید
وقتی حساب AdSense خود را به حساب YouTube خود پیوند می دهید، در واقع یک جریان درآمد ماهانه برای هر ویدیو کسب می کنید. بنابراین هر بار که 100 دلار کسب می کنید، گوگل آن مبلغ را به حساب بانکی شما واریز می کند.

لازم به ذکر است که می توانید درآمد خود را با واریز مستقیم و یا چک دریافت کنید. سپرده مستقیم در همه کشورها در دسترس نیست. اما این سریعترین راه برای برنده شدن است.

چه عواملی باعث افزایش درآمد YouTube می شود؟
با آپلود ویدیوهای خود در یوتیوب، اکنون زمان آن است که کانال خود را به دیگران معرفی کنید تا تعداد فالوورهای کانال و همچنین تعداد بازدید ویدیوهایتان افزایش یابد. هرچه این دو عامل بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که اگر از تعداد بازدیدهای ویدیوهای خود ناراضی هستید، سعی کنید خلاق باشید. همچنین سعی کنید موضوعات خاص تری را انتخاب کنید. گاهی اوقات می توانید با هدف قرار دادن خاص جامعه محدودتر و تولید محتوای با کیفیت برای آن جامعه به نتایج بهتری برسید.

چرا درآمد YouTube من کاهش یافته است؟
کاهش درآمد یوتیوب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از آنها نوع محتوای شماست. به خاطر داشته باشید که اگر محتوای شما جذاب و مفید نباشد، مخاطبی نخواهید داشت. ویدیوهای تولیدی شما باید در مورد موضوعاتی باشد که مردم به آنها علاقه دارند و از طرف دیگر نحوه ارائه آنها باید جذاب باشد. محتوای شما نه تنها باید برای گروه کوچکی از افراد جذاب و مفید باشد، بلکه بتواند طیف وسیعی از مخاطبان را راضی نگه دارد.

دلیل دیگر ممکن است فصلی بودن محتوای شما باشد. به عنوان مثال، ویدیویی درباره یک رویداد خاص در یک تاریخ خاص احتمالاً در فصل های دیگر بینندگان کمتری خواهد داشت. حتما سعی کنید برای تمام فصول محتوا تولید کنید.

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات ویدیویی حذف نشده اند. ویدیوی شما ممکن است از حقوق تبلیغات محروم شده باشد.

چگونه با یوتیوب کسب درآمد کنیم؟
برای بسیاری از فعالان این حوزه (بسته به نوع فعالیت و تعداد بازدید) درآمد از یوتیوب بسیار کم و حتی صفر است. اما تعداد زیادی از کاربران یوتیوب وجود دارند که درآمد مناسبی از یوتیوب دارند. علاوه بر این دو گروه، گروه دیگری نیز وجود دارد که با گذاشتن ویدیوهای خود در یوتیوب درآمد زیادی به دست می آورند، البته این گروه از دو گروه دیگر کمتر است.

می توان گفت در روند کسب درآمد با یوتیوب، سخت ترین درآمد، دلار اول است!

هرچه افراد بیشتری روی تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوی شما کلیک کنند، سطح کار شما بالاتر خواهد بود. حتی ممکن است برندها و مشاغل تمایل داشته باشند تبلیغات خود را به شما نشان دهند.

از طریق بازاریابی با یوتیوب درآمد کسب کنید
باید یادآور شویم که علاوه بر دریافت پول از یوتیوب، می توانید شخصا در یوتیوب تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم به بررسی انواع تلفن های همراه دارید، می توانید پیشنهاد همکاری با یک مرکز فروش موبایل را بدهید. به این ترتیب، محصولات آن فروشگاه را در ویدیوی خود مرور می کنید و آن فروشنده را در ویدیوی خود نشان می دهید. این نوع کسب درآمد می تواند راه بسیار خوبی به خصوص برای کانال های متوسط باشد. راستی ما برای شما مقاله ای با عنوان بازاریابی در یوتیوب آماده کرده ایم، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

در چند روز اول چقدر می توانید از کانال YouTube خود درآمد کسب کنید؟
بعید است که قرار دادن اولین ویدیو در یوتیوب چیزی برای شما به ارمغان بیاورد. شما یک پسر کوچک هستید و مطمئناً از اینفلوئنسر بودن فاصله دارید. با این حال، همه باید از پایین شروع کنند. حتی PewDiePie زمانی که اولین ویدیوی خود را در سال 2010 آپلود کرد ناشناخته بود. در ابتدا ویدیوهای ویژه ای به زبان سوئدی ساختم.

تا زمانی که ترافیک را به کانال خود هدایت نکنید، بعید است که پولی به دست آورید. من در مورد ترافیک واقعی افرادی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند صحبت می کنم، نه میانبرها.

اگرچه برخی از تبلیغات CPM (هزینه به ازای هر هزار بازدید) هستند، اما بسیاری از آنها CPC (هزینه به ازای هر کلیک) هستند. برای دریافت هر چیزی از تبلیغات CPC، به یک بیننده نیاز دارید که روی تبلیغ کلیک کند. در واقع، تنها درصد کمی از بینندگان شما روی تبلیغات اطراف ویدیوهای شما کلیک می کنند. حتی تبلیغات CPM در خود ویدیو به بیش از یک نگاه نیاز دارد. برای دریافت پول، بیننده باید حداقل 30 ثانیه آنها را تماشا کند (یا نصف تبلیغ برای یک ویدیوی بسیار کوتاه). در نظر بگیرید که چند نفر در ابتدای یک ویدیو از طریق تبلیغ عبور می کنند و امکان پرداخت برای کانال را از بین می برند.

پردرآمدترین یوتیوبرها
رایان کاجی پردرآمدترین یوتیوبر است. اما تعداد زیادی نام بزرگ دیگر در یوتیوب کسب درآمد می کنند. یک تعدادی از بهترین هاش اینجاست:

جفری استار، 15 میلیون دلار - استار از طریق ویدیوهای آرایشی و سبک زندگی در یوتیوب و همچنین خط آرایش خودش درآمد کسب می کند.
دانیل میدلتون، 16.5 میلیون دلار: کانال DanTDM Middleton تفسیرهای محبوبی در مورد بازی های ویدیویی دارد.
مارک فیش باخ، 19.5 میلیون دلار - کانال محبوب Markiplier بازی های ویدیویی محبوب را بررسی می کند.

آیا امکان بستن دائمی کانال یوتیوب وجود دارد؟
پلتفرم یوتیوب، مانند هر پلتفرم دیگری، قوانین خاص خود را دارد: اگر آنها را زیر پا بگذارید، کانال شما بسته می شود. خط‌مشی‌های YouTube برای همه کاربران در دسترس است. این پلتفرم دارای روبات های هوشمندی است که به طور مداوم بر محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران نظارت می کنند. علاوه بر این، این پلتفرم گزارش های ارائه شده توسط سایر کاربران را نیز در نظر خواهد گرفت.

به بهانه این سوال بد، دلایل بسته شدن کانال یوتیوب را به تفصیل توضیح می دهیم. به طور کلی، بسته شدن کانال یوتیوب پنج دلیل اصلی دارد. این دلایل عبارتند از:

1. سلب مسئولیت دستورالعمل های انجمن
این هشدارها برای محتوایی است که خط‌مشی‌های YouTube را نقض می‌کند. قوانین در هنگام ایجاد یک کانال یوتیوب به وضوح توضیح داده شده است و هر یک از آنها در آنجا نوشته شده است. مهمترین مطالبی که ممنوع است عبارتند از:

محتوای جنسی
پست یوتیوب، ارسال محتوای جنسی در این پلتفرم را ممنوع می کند. بنابراین اگر می خواهید چنین ویدیوهایی را پست کنید، نباید از پلتفرم یوتیوب استفاده کنید. چون کانالتون مسدود میشه

محتوای حاوی خشونت
ارسال محتوای ترسناک و خشونت آمیز در یوتیوب ممنوع است. بنابراین اگر بسته به موضوع کانال خود مجبور به ارسال چنین محتوایی هستید، حتما در ابتدای ویدیو بنویسید که این محتوا دارای صحنه های خشونت آمیز است و به کاربر بگویید چه خواهد دید. همچنین، به هیچ وجه نباید افراد را به انجام کارهای خشونت آمیز در ویدیوهای خود تشویق کنید.

محتوای مضر یا خطرناک
ارسال محتوایی در یوتیوب که افراد، به ویژه کودکان را تشویق به انجام کارهای خطرناک یا بی پروا کند، ممنوع است. بنابراین کانال هایی که حاوی چنین مطالبی هستند بسته می شوند.

نفرت
هر گونه محتوایی که برای گسترش نفرت نسبت به یک گروه خاص باشد ممنوع است. به عنوان مثال، محتوایی که باعث ایجاد تنفر در مورد جنسیت، سن، منشاء ملی یا قومیتی، مذهب، ناتوانی جسمی، یا هویت جنسیتی و گرایش جنسی می‌شود. ممنوع است.

آزار و اذیت و آزار اینترنتی
اگر به هر نحوی محتوایی که ارسال می کنید حاوی آزار و اذیت فرد یا گروه خاصی باشد و حاوی نظرات توهین آمیز نسبت به افراد باشد یا از ترفند استفاده کند. کانال شما برای همیشه مسدود خواهد شد.

هرزنامه یا اطلاعات گمراه کننده و کلاهبرداری
وقتی محتوای مشکل دار را پست می کنید، کاربرانی که آن را مشاهده می کنند آن را به YouTube گزارش می دهند. گزارش هرزنامه یا هرزنامه می تواند موتورهای جستجوی YouTube را از محتوای نامناسب شما آگاه کند. زمانی که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان انجام می دهند. شما یک هشدار از YouTube دریافت خواهید کرد. اگر این هشدار سه بار تکرار شود، کانال شما بسته خواهد شد.

سایر مطالب مانند تبلیغ استفاده از سلاح گرم و مواد منفجره و آزار و اذیت کودکان یا سایر مطالب غیراخلاقی در دسته محتوای ممنوعه در یوتیوب قرار می گیرند و مطمئناً توسط کانال منتشر کننده با آن برخورد خواهد شد.

۲. نقض قوانین کپی رایت
قوانین کپی رایت در کشورهای خارجی بسیار سختگیرانه است. بنابراین، نمی‌توانید از عکس‌ها، موسیقی یا ویدیوهای دیگران بدون اجازه آنها در محتوای خود استفاده کنید.

اگر این کار را سه بار انجام دهید، یوتیوب کانال شما را پس از دریافت اخطار سوم مسدود می کند.

موتور جستجوی یوتیوب دارای یک سیستم روباتیک به نام Content id calm است. این سیستم می تواند به طور خودکار ویدیوهای ارسال شده در YouTube را بررسی کند و در صورت عدم رعایت قانون کپی رایت به شما اطلاع خواهد داد. گاهی اوقات به دلیل کوچک بودن باگ اخطاری دریافت نمی کنید، اما پس از آن تحت نظر یوتیوب خواهید بود و از این پس محتوای شما با دقت بیشتری بررسی می شود. پس مراقب باشید که از کلیپ های فیلم، سریال و موسیقی حتی در ویدیوهای خود بدون اجازه استفاده نکنید.

3. مشترک شوید، خرید کنید و از فیک دیدن کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، اشتراک فیک نه تنها کانال شما را ناموفق می کند، بلکه شما را نیز تعطیل می کند.

4. از بینندگان بخواهید روی تبلیغات کلیک کنند
به یاد داشته باشید که نمی توانید از بینندگان ویدیوی خود بخواهید روی تبلیغات کلیک کنند. اگر چنین درخواستی در ویدیوی شما دیده شود، کانال شما را مسدود می کند.

5. روی تبلیغات ویدیویی خود کلیک کنید
این یکی دیگر از قوانین سختگیرانه یوتیوب است. شما نمی توانید روی تبلیغات ویدیویی خود کلیک کنید تا این موتور جستجو را گیج نکنید. با کلیک بر روی تبلیغات شخصی ویدیویی کانال شما بسته می شود.

هنگام شروع کار، در مورد درآمدهای YouTube واقع بین باشید.
همه یوتیوبرها پول در نمی آورند. قبل از اینکه حتی به پول درآوردن فکر کنید، باید اشتراک ها و بازدیدهای خود را افزایش دهید. با این حال، برخی از کاربران یوتیوب میلیون ها درآمد دارند. در واقع، رایان کاجی، پردرآمدترین پردرآمد سال 2020، در سال گذشته 29.5 میلیون دلار درآمد داشت. با این حال، بسیاری از آنها بسیار کمتر از آن درآمد دارند. میانگین کانال با یک میلیون مشترک حدود 60000 دلار در سال درآمد دارد.

چشم انداز دیجیتال در یوتیوب بسیار رقابتی است. با آپلود 300 ساعت ویدیو در دقیقه، متمایز شدن از دیگر افراد سخت است.

از آنجایی که جذب مخاطب بسیار دشوار است، بسیاری از یوتیوب‌برها برای تولید محتوا با مشکل مواجه هستند. در واقع، اکثر کاربران یوتیوب بیش از خط فقر آمریکا که حدود 12000 دلار است، درآمد ندارند. حتی افرادی که فالوورهای زیادی دارند سعی می کنند درآمد مناسبی کسب کنند.

اگرچه ارسال چند ویدیو و انتظار برای نتایج ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما تلاش بیشتری می طلبد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید برای یادگیری آنچه که برای رشد مخاطبان نیاز است و به طور مداوم ویدیوهای قانع کننده ایجاد می کنید، وقت صرف می کنید.

اظهارات پایانی
روی هم رفته، در دنیای امروزی، افراد و مشاغل میلیون‌ها دلار از تبلیغات YouTube کسب می‌کنند. با این حال، جالب است بدانید که گوگل نیز 45 درصد از تبلیغات ویدیویی درآمد کسب می کند. با این حال، یوتیوب یک پلت فرم بزرگ است و دومین موتور جستجوی بزرگ جهان پس از گوگل است. اگر مزایای جذب مخاطبان زیادی در YouTube و اجازه دادن به Google برای انجام بیشتر فعالیت‌های ساخت شبکه تبلیغاتی بیشتر از هزینه‌ها و خطرات آن باشد، این سیستم‌عامل راه خوبی برای کسب درآمد جدی است. پول عوامل زیادی در تعیین درآمد شما دخیل هستند و نمی توان دقیقاً گفت، با این حال تقریباً می توان گفت که به ازای هر 1000 نفر بازدید 18 دلار دریافت خواهید کرد.

یوتیوب می تواند یکی از پرسودترین منابع به خصوص برای فریلنسرها باشد. هنوز افراد یا شرکت های زیادی هستند که میلیون ها دلار از طریق تبلیغات در یوتیوب درآمد کسب می کنند. اما این خطر نیز وجود دارد که کسب درآمد از پلتفرمی که دائماً توسط شرکت دیگری کنترل می شود، مخاطره آمیز باشد. به عنوان مثال، ممکن است با تغییر الگوریتم های جستجوی گوگل، محتوا به حاشیه برود.

اما در هر صورت یوتیوب یک پلتفرم محبوب و دومین موتور جستجوی قدرتمند پس از گوگل است. بنابراین می توان گفت دسترسی به جامعه مخاطبان زیاد و فرصت کسب درآمد قابل توجه از یوتیوب ارزش ریسک دارد و این بستر می تواند منبع خوبی برای تبدیل ویدیوها به پول باشد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در نهایت باید به شما بگوییم که اگر به دنبال کسب درآمد از هر پلتفرمی هستید، ابتدا باید خودتان را آموزش دهید و مهارت های لازم را کسب کنید. 100 را آموزش دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

مقدار درآمد ویدیوی YouTube را محاسبه کنید
در بخش زیر می توانید درآمد تخمینی برای تماشای ویدیوهای خود در YouTube را محاسبه کنید:

بازدید ویدئو در روز 1000
نرخ اینگیجمنت ویدئو 40
درآمد ماهانه تخمینی: $ 50.40

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر ثبت شده، پلتفرم ویدیویی پیشرو در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از آن برای بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند. و برخی حتی ممکن است مطالب را برای اطلاعات آموزشی یا مفید بررسی کنند. اما می تواند یک منبع درآمد نیز باشد. سازندگان محتوا، اینفلوئنسرها و کسب و کارها هر روز درآمد زیادی در YouTube به دست می آورند. اما مقدار دقیق بسته به عوامل مختلف متفاوت است. در اینجا برای کسانی که علاقه مند به راه اندازی کانال یوتیوب هستند توضیح داده شده است.

هنوز در این دنیا افراد بدبین زیادی وجود دارند که باور ندارند اینترنت می تواند پول در بیاورد. در واقع، داستان های موفقیت زیادی از افرادی وجود دارد که ثروت خود را از طریق اینترنت به دست آورده اند. یوتیوب یکی از تنها راه ها برای ایجاد مخاطب آنلاین است و اگر خوش شانس باشید، می توانید یک میلیونر اینترنتی شوید. در این مقاله یک ماشین حساب قرار داده ایم. به سادگی میزان درآمد YouTube را با آن محاسبه کنید. پس از محاسبه درآمد YouTube، مطمئناً از میزان پرداختی YouTube شگفت زده خواهید شد. میتوایندبا طراحی سایت مشابه آپارات در درآمدزایی سایرین سهیم باشید. یا میتوانید با طراحی سایت فیلم و سریال به سودی که میخوهید برسید.

در زیر راهنمای درآمد واقعی یوتیوبرها است


گوگل 68 درصد از درآمد AdSense شما را پرداخت می کند، بنابراین به ازای هر 100 دلاری که یک تبلیغ کننده می پردازد، گوگل 68 دلار به ناشر می پردازد.
هزینه های واقعی که یک تبلیغ کننده می پردازد متفاوت است، معمولا بین 0.10 تا 0.30 دلار در هر بازدید، اما به طور متوسط 0.18 دلار در هر بازدید.
به طور متوسط، یک کانال یوتیوب می تواند به ازای هر 1000 تبلیغ مشاهده شده 18 دلار دریافت کند. این معادل 3 تا 5 دلار به ازای هر 1000 بازدید ویدیو است.
در این مقاله نحوه کسب درآمد از یوتیوب را توضیح داده ایم. با این حال، چقدر درآمد دارند؟ خوب، در اینجا یک تخمین‌گر درآمد YouTube وجود دارد که می‌توانید آن را بررسی کنید - ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید دقیقاً چقدر YouTubers درآمد دارند.

همانطور که می دانید یوتیوب یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین شبکه های اجتماعی است که به کاربران خود امکان درآمدزایی را داده است. اما می توان گفت هنوز افراد زیادی هستند که با وجود پتانسیل تولید محتوا برای این رسانه و کسب درآمد از آن، تصور روشنی از درآمدی که می توانند از آن کسب کنند ندارند.

اکثر مردم یوتیوب را اتلاف وقت برای تماشای موزیک ویدیوها یا جدیدترین موزیک ویدیوها می دانند. برای دیگران، این مکانی برای آپلود و اشتراک‌گذاری ویدیوها از کنسرت‌ها، رویدادهای خبری، یا حتی رویدادهای خانوادگی با دوستان آنلاین است. اما گروه کوچکتری از مردم کسانی هستند که یوتیوب را به عنوان بخش کلیدی استراتژی کسب درآمد آنلاین خود می بینند.

کسب درآمد از یوتیوب آسان است، اما کسب درآمد زیاد در این پلتفرم می تواند چالش برانگیز باشد. در پایان این مقاله صفر تا صد روش محاسبه درآمد یوتیوب و میانگین درآمدزایی را ارائه می دهیم.

مراحل اولیه کسب درآمد در یوتیوب
قبل از اینکه در مورد نحوه محاسبه درآمد YouTube صحبت کنیم، بیایید نگاهی به مراحل اولیه ای که برای شروع کسب درآمد در YouTube باید بردارید، بیاندازیم.

1- AdSense for YouTube را فعال کنید
اولین قدم بعد از ایجاد اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد، فعال کردن قابلیت کسب درآمد با اکانت است. برای فعال کردن این ویژگی، باید با راهنمای تبلیغات YouTube موافقت کنید یا شبکه تبلیغاتی AdSense را فعال کنید. شبکه تبلیغاتی AdSense یک محصول گوگل است که می توانید با قرار دادن تبلیغات در محتوای خود درآمد کسب کنید. بنابراین برای کسب درآمد از یوتیوب باید یک حساب Adsense داشته باشید.

توجه: اگرچه دسترسی به برخی از ویژگی های گوگل در کشور ما جریمه هایی در نظر گرفته شده است، اما هنوز راه هایی برای فعال سازی حساب Adsense و کسب درآمد در یوتیوب برای یوتیوب داران در ایران وجود دارد.

2- فیلم را دانلود کنید
قدم بعدی برای کسب درآمد از یوتیوب این است که یک ویدیو را در حساب YouTube خود آپلود کنید. لازم به ذکر است که ویدیوهایی که به عنوان محتوای کانال خود آپلود خواهید کرد در برنامه هایی مانند Adobe Premiere یا iMovie قابل ویرایش هستند. همچنین می توانید نسخه خام ویدیو را دانلود کرده و از ویرایشگر یوتیوب خود برای ویرایش آن استفاده کنید.

3- از AdSense درآمد دریافت کنید
وقتی حساب AdSense خود را به حساب YouTube خود پیوند می دهید، در واقع یک جریان درآمد ماهانه برای هر ویدیو کسب می کنید. بنابراین هر بار که 100 دلار کسب می کنید، گوگل آن مبلغ را به حساب بانکی شما واریز می کند.

لازم به ذکر است که می توانید درآمد خود را با واریز مستقیم و یا چک دریافت کنید. سپرده مستقیم در همه کشورها در دسترس نیست. اما این سریعترین راه برای برنده شدن است.

چه عواملی باعث افزایش درآمد YouTube می شود؟
با آپلود ویدیوهای خود در یوتیوب، اکنون زمان آن است که کانال خود را به دیگران معرفی کنید تا تعداد فالوورهای کانال و همچنین تعداد بازدید ویدیوهایتان افزایش یابد. هرچه این دو عامل بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که اگر از تعداد بازدیدهای ویدیوهای خود ناراضی هستید، سعی کنید خلاق باشید. همچنین سعی کنید موضوعات خاص تری را انتخاب کنید. گاهی اوقات می توانید با هدف قرار دادن خاص جامعه محدودتر و تولید محتوای با کیفیت برای آن جامعه به نتایج بهتری برسید.

چرا درآمد YouTube من کاهش یافته است؟
کاهش درآمد یوتیوب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از آنها نوع محتوای شماست. به خاطر داشته باشید که اگر محتوای شما جذاب و مفید نباشد، مخاطبی نخواهید داشت. ویدیوهای تولیدی شما باید در مورد موضوعاتی باشد که مردم به آنها علاقه دارند و از طرف دیگر نحوه ارائه آنها باید جذاب باشد. محتوای شما نه تنها باید برای گروه کوچکی از افراد جذاب و مفید باشد، بلکه بتواند طیف وسیعی از مخاطبان را راضی نگه دارد.

دلیل دیگر ممکن است فصلی بودن محتوای شما باشد. به عنوان مثال، ویدیویی درباره یک رویداد خاص در یک تاریخ خاص احتمالاً در فصل های دیگر بینندگان کمتری خواهد داشت. حتما سعی کنید برای تمام فصول محتوا تولید کنید.

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات ویدیویی حذف نشده اند. ویدیوی شما ممکن است از حقوق تبلیغات محروم شده باشد.

چگونه با یوتیوب کسب درآمد کنیم؟
برای بسیاری از فعالان این حوزه (بسته به نوع فعالیت و تعداد بازدید) درآمد از یوتیوب بسیار کم و حتی صفر است. اما تعداد زیادی از کاربران یوتیوب وجود دارند که درآمد مناسبی از یوتیوب دارند. علاوه بر این دو گروه، گروه دیگری نیز وجود دارد که با گذاشتن ویدیوهای خود در یوتیوب درآمد زیادی به دست می آورند، البته این گروه از دو گروه دیگر کمتر است.

می توان گفت در روند کسب درآمد با یوتیوب، سخت ترین درآمد، دلار اول است!

هرچه افراد بیشتری روی تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوی شما کلیک کنند، سطح کار شما بالاتر خواهد بود. حتی ممکن است برندها و مشاغل تمایل داشته باشند تبلیغات خود را به شما نشان دهند.

از طریق بازاریابی با یوتیوب درآمد کسب کنید
باید یادآور شویم که علاوه بر دریافت پول از یوتیوب، می توانید شخصا در یوتیوب تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم به بررسی انواع تلفن های همراه دارید، می توانید پیشنهاد همکاری با یک مرکز فروش موبایل را بدهید. به این ترتیب، محصولات آن فروشگاه را در ویدیوی خود مرور می کنید و آن فروشنده را در ویدیوی خود نشان می دهید. این نوع کسب درآمد می تواند راه بسیار خوبی به خصوص برای کانال های متوسط باشد. راستی ما برای شما مقاله ای با عنوان بازاریابی در یوتیوب آماده کرده ایم، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

در چند روز اول چقدر می توانید از کانال YouTube خود درآمد کسب کنید؟
بعید است که قرار دادن اولین ویدیو در یوتیوب چیزی برای شما به ارمغان بیاورد. شما یک پسر کوچک هستید و مطمئناً از اینفلوئنسر بودن فاصله دارید. با این حال، همه باید از پایین شروع کنند. حتی PewDiePie زمانی که اولین ویدیوی خود را در سال 2010 آپلود کرد ناشناخته بود. در ابتدا ویدیوهای ویژه ای به زبان سوئدی ساختم.

تا زمانی که ترافیک را به کانال خود هدایت نکنید، بعید است که پولی به دست آورید. من در مورد ترافیک واقعی افرادی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند صحبت می کنم، نه میانبرها.

اگرچه برخی از تبلیغات CPM (هزینه به ازای هر هزار بازدید) هستند، اما بسیاری از آنها CPC (هزینه به ازای هر کلیک) هستند. برای دریافت هر چیزی از تبلیغات CPC، به یک بیننده نیاز دارید که روی تبلیغ کلیک کند. در واقع، تنها درصد کمی از بینندگان شما روی تبلیغات اطراف ویدیوهای شما کلیک می کنند. حتی تبلیغات CPM در خود ویدیو به بیش از یک نگاه نیاز دارد. برای دریافت پول، بیننده باید حداقل 30 ثانیه آنها را تماشا کند (یا نصف تبلیغ برای یک ویدیوی بسیار کوتاه). در نظر بگیرید که چند نفر در ابتدای یک ویدیو از طریق تبلیغ عبور می کنند و امکان پرداخت برای کانال را از بین می برند.

پردرآمدترین یوتیوبرها
رایان کاجی پردرآمدترین یوتیوبر است. اما تعداد زیادی نام بزرگ دیگر در یوتیوب کسب درآمد می کنند. یک تعدادی از بهترین هاش اینجاست:

جفری استار، 15 میلیون دلار - استار از طریق ویدیوهای آرایشی و سبک زندگی در یوتیوب و همچنین خط آرایش خودش درآمد کسب می کند.
دانیل میدلتون، 16.5 میلیون دلار: کانال DanTDM Middleton تفسیرهای محبوبی در مورد بازی های ویدیویی دارد.
مارک فیش باخ، 19.5 میلیون دلار - کانال محبوب Markiplier بازی های ویدیویی محبوب را بررسی می کند.

آیا امکان بستن دائمی کانال یوتیوب وجود دارد؟
پلتفرم یوتیوب، مانند هر پلتفرم دیگری، قوانین خاص خود را دارد: اگر آنها را زیر پا بگذارید، کانال شما بسته می شود. خط‌مشی‌های YouTube برای همه کاربران در دسترس است. این پلتفرم دارای روبات های هوشمندی است که به طور مداوم بر محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران نظارت می کنند. علاوه بر این، این پلتفرم گزارش های ارائه شده توسط سایر کاربران را نیز در نظر خواهد گرفت.

به بهانه این سوال بد، دلایل بسته شدن کانال یوتیوب را به تفصیل توضیح می دهیم. به طور کلی، بسته شدن کانال یوتیوب پنج دلیل اصلی دارد. این دلایل عبارتند از:

1. سلب مسئولیت دستورالعمل های انجمن
این هشدارها برای محتوایی است که خط‌مشی‌های YouTube را نقض می‌کند. قوانین در هنگام ایجاد یک کانال یوتیوب به وضوح توضیح داده شده است و هر یک از آنها در آنجا نوشته شده است. مهمترین مطالبی که ممنوع است عبارتند از:

محتوای جنسی
پست یوتیوب، ارسال محتوای جنسی در این پلتفرم را ممنوع می کند. بنابراین اگر می خواهید چنین ویدیوهایی را پست کنید، نباید از پلتفرم یوتیوب استفاده کنید. چون کانالتون مسدود میشه

محتوای حاوی خشونت
ارسال محتوای ترسناک و خشونت آمیز در یوتیوب ممنوع است. بنابراین اگر بسته به موضوع کانال خود مجبور به ارسال چنین محتوایی هستید، حتما در ابتدای ویدیو بنویسید که این محتوا دارای صحنه های خشونت آمیز است و به کاربر بگویید چه خواهد دید. همچنین، به هیچ وجه نباید افراد را به انجام کارهای خشونت آمیز در ویدیوهای خود تشویق کنید.

محتوای مضر یا خطرناک
ارسال محتوایی در یوتیوب که افراد، به ویژه کودکان را تشویق به انجام کارهای خطرناک یا بی پروا کند، ممنوع است. بنابراین کانال هایی که حاوی چنین مطالبی هستند بسته می شوند.

نفرت
هر گونه محتوایی که برای گسترش نفرت نسبت به یک گروه خاص باشد ممنوع است. به عنوان مثال، محتوایی که باعث ایجاد تنفر در مورد جنسیت، سن، منشاء ملی یا قومیتی، مذهب، ناتوانی جسمی، یا هویت جنسیتی و گرایش جنسی می‌شود. ممنوع است.

آزار و اذیت و آزار اینترنتی
اگر به هر نحوی محتوایی که ارسال می کنید حاوی آزار و اذیت فرد یا گروه خاصی باشد و حاوی نظرات توهین آمیز نسبت به افراد باشد یا از ترفند استفاده کند. کانال شما برای همیشه مسدود خواهد شد.

هرزنامه یا اطلاعات گمراه کننده و کلاهبرداری
وقتی محتوای مشکل دار را پست می کنید، کاربرانی که آن را مشاهده می کنند آن را به YouTube گزارش می دهند. گزارش هرزنامه یا هرزنامه می تواند موتورهای جستجوی YouTube را از محتوای نامناسب شما آگاه کند. زمانی که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان انجام می دهند. شما یک هشدار از YouTube دریافت خواهید کرد. اگر این هشدار سه بار تکرار شود، کانال شما بسته خواهد شد.

سایر مطالب مانند تبلیغ استفاده از سلاح گرم و مواد منفجره و آزار و اذیت کودکان یا سایر مطالب غیراخلاقی در دسته محتوای ممنوعه در یوتیوب قرار می گیرند و مطمئناً توسط کانال منتشر کننده با آن برخورد خواهد شد.

۲. نقض قوانین کپی رایت
قوانین کپی رایت در کشورهای خارجی بسیار سختگیرانه است. بنابراین، نمی‌توانید از عکس‌ها، موسیقی یا ویدیوهای دیگران بدون اجازه آنها در محتوای خود استفاده کنید.

اگر این کار را سه بار انجام دهید، یوتیوب کانال شما را پس از دریافت اخطار سوم مسدود می کند.

موتور جستجوی یوتیوب دارای یک سیستم روباتیک به نام Content id calm است. این سیستم می تواند به طور خودکار ویدیوهای ارسال شده در YouTube را بررسی کند و در صورت عدم رعایت قانون کپی رایت به شما اطلاع خواهد داد. گاهی اوقات به دلیل کوچک بودن باگ اخطاری دریافت نمی کنید، اما پس از آن تحت نظر یوتیوب خواهید بود و از این پس محتوای شما با دقت بیشتری بررسی می شود. پس مراقب باشید که از کلیپ های فیلم، سریال و موسیقی حتی در ویدیوهای خود بدون اجازه استفاده نکنید.

3. مشترک شوید، خرید کنید و از فیک دیدن کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، اشتراک فیک نه تنها کانال شما را ناموفق می کند، بلکه شما را نیز تعطیل می کند.

4. از بینندگان بخواهید روی تبلیغات کلیک کنند
به یاد داشته باشید که نمی توانید از بینندگان ویدیوی خود بخواهید روی تبلیغات کلیک کنند. اگر چنین درخواستی در ویدیوی شما دیده شود، کانال شما را مسدود می کند.

5. روی تبلیغات ویدیویی خود کلیک کنید
این یکی دیگر از قوانین سختگیرانه یوتیوب است. شما نمی توانید روی تبلیغات ویدیویی خود کلیک کنید تا این موتور جستجو را گیج نکنید. با کلیک بر روی تبلیغات شخصی ویدیویی کانال شما بسته می شود.

هنگام شروع کار، در مورد درآمدهای YouTube واقع بین باشید.
همه یوتیوبرها پول در نمی آورند. قبل از اینکه حتی به پول درآوردن فکر کنید، باید اشتراک ها و بازدیدهای خود را افزایش دهید. با این حال، برخی از کاربران یوتیوب میلیون ها درآمد دارند. در واقع، رایان کاجی، پردرآمدترین پردرآمد سال 2020، در سال گذشته 29.5 میلیون دلار درآمد داشت. با این حال، بسیاری از آنها بسیار کمتر از آن درآمد دارند. میانگین کانال با یک میلیون مشترک حدود 60000 دلار در سال درآمد دارد.

چشم انداز دیجیتال در یوتیوب بسیار رقابتی است. با آپلود 300 ساعت ویدیو در دقیقه، متمایز شدن از دیگر افراد سخت است.

از آنجایی که جذب مخاطب بسیار دشوار است، بسیاری از یوتیوب‌برها برای تولید محتوا با مشکل مواجه هستند. در واقع، اکثر کاربران یوتیوب بیش از خط فقر آمریکا که حدود 12000 دلار است، درآمد ندارند. حتی افرادی که فالوورهای زیادی دارند سعی می کنند درآمد مناسبی کسب کنند.

اگرچه ارسال چند ویدیو و انتظار برای نتایج ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما تلاش بیشتری می طلبد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید برای یادگیری آنچه که برای رشد مخاطبان نیاز است و به طور مداوم ویدیوهای قانع کننده ایجاد می کنید، وقت صرف می کنید.

اظهارات پایانی
روی هم رفته، در دنیای امروزی، افراد و مشاغل میلیون‌ها دلار از تبلیغات YouTube کسب می‌کنند. با این حال، جالب است بدانید که گوگل نیز 45 درصد از تبلیغات ویدیویی درآمد کسب می کند. با این حال، یوتیوب یک پلت فرم بزرگ است و دومین موتور جستجوی بزرگ جهان پس از گوگل است. اگر مزایای جذب مخاطبان زیادی در YouTube و اجازه دادن به Google برای انجام بیشتر فعالیت‌های ساخت شبکه تبلیغاتی بیشتر از هزینه‌ها و خطرات آن باشد، این سیستم‌عامل راه خوبی برای کسب درآمد جدی است. پول عوامل زیادی در تعیین درآمد شما دخیل هستند و نمی توان دقیقاً گفت، با این حال تقریباً می توان گفت که به ازای هر 1000 نفر بازدید 18 دلار دریافت خواهید کرد.

یوتیوب می تواند یکی از پرسودترین منابع به خصوص برای فریلنسرها باشد. هنوز افراد یا شرکت های زیادی هستند که میلیون ها دلار از طریق تبلیغات در یوتیوب درآمد کسب می کنند. اما این خطر نیز وجود دارد که کسب درآمد از پلتفرمی که دائماً توسط شرکت دیگری کنترل می شود، مخاطره آمیز باشد. به عنوان مثال، ممکن است با تغییر الگوریتم های جستجوی گوگل، محتوا به حاشیه برود.

اما در هر صورت یوتیوب یک پلتفرم محبوب و دومین موتور جستجوی قدرتمند پس از گوگل است. بنابراین می توان گفت دسترسی به جامعه مخاطبان زیاد و فرصت کسب درآمد قابل توجه از یوتیوب ارزش ریسک دارد و این بستر می تواند منبع خوبی برای تبدیل ویدیوها به پول باشد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در نهایت باید به شما بگوییم که اگر به دنبال کسب درآمد از هر پلتفرمی هستید، ابتدا باید خودتان را آموزش دهید و مهارت های لازم را کسب کنید. 100 را آموزش دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

مقدار درآمد ویدیوی YouTube را محاسبه کنید
در بخش زیر می توانید درآمد تخمینی برای تماشای ویدیوهای خود در YouTube را محاسبه کنید:

بازدید ویدئو در روز 1000
نرخ اینگیجمنت ویدئو 40
درآمد ماهانه تخمینی: $ 50.40

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 665
  • بازدید کلی : 2028
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه